Свій серед своїх

Ми часто чуємо про те, як важливо сформувати позитивний імідж. Але дуже мало знаємо про те, як це зробити. Тим часом ми навіть не замислюємося про деякі буденних, але важливих його складових.

Імідж — це образ людини в цілому; те, як він виглядає в очах інших людей. Строго кажучи, це подання оточуючих про зовнішньому і внутрішньому вигляді людини. При цьому створити імідж — це ще не означає справити враження, оскільки враження — це миттєва реакція, а імідж — усталене і сформовану думку. Правильно збудований імідж є запорукою успіху — як особистого, так і професійного.

Деякі помилково вважають, що імідж   — Це тільки зовнішня сторона медалі. Навіть прекрасний фахівець, одягнений за останнім віянням моди, може не мати позитивного іміджу, оскільки останній включає в себе таку важливу складову, як внутрішній світ людини і його відносини з оточуючими. Знання та використання принципів ділового спілкування забезпечує найбільший успіх в нелегкій праці по створенню власного образу.

Якщо ви не спілкуєтеся з колегами, не допомагаєте їм у важких ситуаціях, при першому ж випадку намагаєтеся виставити товаришів по службі не в найкращому світлі перед керівником, щоб підняти себе в його очах, — ви ніколи не створите образ професіонала з великої літери. Так, можливо, з вами будуть рахуватися, як зі знавцем своєї справи, але співпраця з вами не буде доставляти задоволення. А це свідомо програшна позиція. Бо дуже часто керівництву важливіше зберегти єдину і згуртовану команду, ніж терпіти капризи «зірки». Тому професіоналізм і позитивний імідж включають в себе і людські якості (чуйність, доброта, щирість у намірах).

Не варто забувати, що кожна людина — унікальне створіння зі своїми слабкими і сильними сторонами, якими можна вміло користуватися, створюючи при цьому позитивний образ. Наприклад, якщо вести розмову з видимим урахуванням інтересів співрозмовника, то це викличе у нього позитивні емоції і змусить піти на деякі поступки. Звернення до оточуючих по імені теж може призвести позитивний ефект, адже, як відомо, для людини немає солодше звуку, ніж звук його імені.

В цілому, для того щоб сформувати позитивний імідж серед колег, необхідно:

по можливості скоротити соціальну дистанцію у відносинах з товаришами по службі. Для цього необхідно вітати співрозмовника усмішкою, доброзичливим поглядом і міцним рукостисканням, звертаючись до нього по імені або імені та по батькові;
під час дискусій і, що особливо важливо, конфліктних ситуацій не наполягати на своєму, а постійно висловлювати бажання зрозуміти співрозмовника;
не боятися відкрито визнавати заслуги і ділові якості співрозмовника, якщо такі є. Якщо їх немає, то не акцентувати на цьому увагу, а шукати щось, про що можна позитивно відгукнутися;
вести себе впевнено, спокійно і доброзичливо, але без зайвих поступок. Будьте коректні і делікатні, якщо ви змушені відмовити в допомозі або повинні прийняти рішення, яке свідомо зустріне незгоду частини колективу;
підтримувати колег у разі виникнення важких життєвих ситуацій;
уважно слухати, а не «робити вигляд»;
прислухатися до думки і порад колег, не сприймати спроби допомогти як критику на свою адресу.

Більше того, час від часу корисно самостійно звертатися до старших і більш досвідченим колегам за порадою, негласно визнаючи тим самим їх авторитет і професіоналізм.

Ці прості правила допоможуть створити позитивний образ. Вони дозволять сформувати повагу не тільки до оточуючих, але і до себе. Це дуже важливий момент: адже тільки людина, яка поважає себе сам, може розраховувати на повагу з боку інших.

Слід пам’ятати, що робота над іміджем потрібна не лише політикам, шоу-бізнесменам, великим керівникам, публічним і відомим людям. Імідж необхідний кожному, адже він безпосередньо впливає на сприйняття людини оточуючими: друзями, родичами, колегами, керівництвом. А значить, формування позитивного іміджу життєво необхідно для тих, хто мріє зробити кар’єру і досягти професійних висот. Хороший імідж — найважливіша складова успіху, без якої сьогодні не обійтися в жодній сфері діяльності.

Оставьте комментарий